عملکرد دستگاه های دولتی زیر ذره بین مردم

1397/12/5

درراستای اجرای ماده 6 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب 1388 مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی مصوب کمیسیون موضوع اصل 138 قانون اساسی سال 1390 کلیه دستگاه های دولتی و عمومی ، سازمانها ، شرکتها ، بانکها ، نهادها ، شهرداری ها ، و همچنین دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است ملزم میباشند به منظور تکریم ارباب رجوع و پاسداشت حقوق شهروندی کلیه اطلاعات لازم درخصوص انجام کار و ارائه خدمت را در اختیار مراجعان قرار دهند.

در همین راستا و در اجرای ماده 6 آیین نامه مذکور کلیه دستگاه های اجرایی استان مطابق ابلاغ بخشنامه استاندار محترم مکلف اند نسبت به استقرار شاخص های ارزیابی در قالب 5 محور اصلی شامل :

 

اطلاع رسانی به مراجعه کنندگان و مشتریان

ارائه خدمت به مراجعه کنندگان و مشتریان

نظرسنجی از مراجعه کنندگان و مشتریان

رسیدگی به شکایات مراجعه کنندگان و مشتریان

آموزش ، فرهنگ سازی و برنامه ریزی در راستای تکریم ارباب رجوع در سازمان


و زیرشاخص های مرتبط با آنها اقدام نموده و گزارشی از روند و چگونگی پیشرفت کار به شورای ارزیابی مستقر در استانداری ارائه نمایند. به همین منظور در حال حاضر عملکرد دستگاه های مشمول این قانون در زمینه قرار دادن اطلاعات مربوط به فرآیند انجام کار و ارائه خدمت مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته و دستگاه های برتر حامی حقوق مصرف کنندگان و همچنین دستگاه های ناقض حقوق مصرف کنندگان شناسایی می گردند.


خاطر نشان می سازد پرتال رسمی انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان تهران به نشانی اینترنتی www.ahhmot.ir در راستای اجرای صحیح ماده 6 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان آماده دریافت نظرات ، پیشنهادات و شکایات عموم شهروندان و متعاقبا طرح ورسیدگی به آنها در شورای ارزیابی استان می باشد.

نشانی : تهران میدان ولی عصر ضلع شمال غربی کوچه ارژنگ پلاک 1 طبقه دوم              کد پستی : 1415814888
تلفن : 83211206-021
فکس : 83211249-021

www.ahhmot.ir